Články
Hranice, které ztratily svůj význam
Nápady, které spojují regiony. Malé i velké projekty, příběhy spolupráce. To vše je program Interreg, který hledá cesty k partnerům za hranicemi ČR. Evropské dotace mu pomáhají částkou přesahující 1,5 miliardy eur. Ještě na počátku 20. století byly Český Těšín a polský Ciezsyn jedním společným městem. Obě části ještě před rozdělením (RakouskoUhersko zaniklo oficiálně v
Vzděláváním předcházíme problémům u žadatelů
Centrum dlouhodobě poskytuje odborné poradenské služby týkající se distribuce finančních prostředků z EU a státního rozpočtu. „Žádný jiný operační program nenabízí tak rozsáhlou a systematickou konzultační strukturu, která kombinuje metodickou odbornost, regionální působnost a osobní přístup k žadatelům i příjemcům,” vyzdvihuje přednosti Helena Miškovičová, ředitelka Sekce podpory regionů a veřejného zadávání CRR. Odborné konzultace probíhají prostřednictvím
Nejsme kontrolor, který čeká na chyby
Objem a rozmanitost veřejných zakázek, které procházejí Centrem pro regionální rozvoj, staví tuto instituci do role výjimečného odborného pracoviště. V českém prostředí není jiná organizace, která by v praxi viděla tak široké spektrum zadávacích situací a zároveň je systematicky vyhodnocovala. Díky tomu se Centrum řadí mezi autority praktické kontroly veřejných zakázek – je institucí, jejíž
Neuronová síť Centra zrychluje pomoc regionům
Když se obec rozhodne zlepšit své okolí nebo získat potřebné vybavení, není na to sama. Odborníci z krajských poboček Centra pro regionální rozvoj ji provedou celým procesem – od podání žádosti o evropskou dotaci až po úspěšné dokončení projektu. Vysvětlí, jak splnit pravidla výzvy, pomohou s administrací a dohlédnou, že projekt naplní svůj účel. Díky
Pětina evropských peněz, sto procent odpovědnosti
Když starosta obce připravuje projekt na rekonstrukci autobusového nádraží, nepotřebuje jen peníze — potřebuje průvodce, který zná všechny kroky. Právě v tomto momentu vstupuje do hry Centrum pro regionální rozvoj ČR (CRR). S více než 30 lety zkušeností a sítí 13 regionálních poboček ve všech krajských městech i v oblastech NUTS II v Chomutově a
Udržitelná bezpečnost
IROP podporuje projekty zaměřené na udržitelnou dopravu a zlepšení infrastruktury v českých městech. Cílí na projekty, které zvyšují bezpečnost chodců a cyklistů, modernizují městskou hromadnou dopravu a přispívají k ochraně životního prostředí. Mezi úspěšné projekty patří například výstavba nových cyklostezek či rekonstrukce mostů a bezbariérové lávky. Důkazem přínosu jsou nominace na prestižní Cenu Víta Brandy
Miliardy do silnic hlavně pro malé obce
Hustá pavučina místních komunikací naší země čítá přes 70 000 kilometrů. Než opravíme poslední kilometry těchto cest, první jsou už opět v dezolátním stavu. Tomu odpovídá i objem veřejných zdrojů, které je třeba na obnovu místních komunikací věnovat. S podporou obnovy místních komunikací dlouhodobě pomáhá ministerstvo pro místní rozvoj. K ukončení jistými kroky směřuje národní
Méně je někdy více – i u dopravních staveb
Stanovení nepřiměřené kvalifikace je jednou z nejčastějších chyb při zadávání veřejných zakázek. U dopravních staveb zadavatelé často požadují zbytečné autorizace nebo příliš specifické referenční zakázky. Na co konkrétně si dát pozor? Aby bylo zadávací řízení v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, je potřeba pamatovat na základní pravidlo: Kvalifikace musí odpovídat rozsahu
Konec starých pravidel: evropské fondy v období 2028+
Evropské fondy čekají změny, a to nejen v České republice. Jak budou vypadat v období 2028+, bylo hlavním tématem kulatého stolu, který se uskutečnil 11. září 2025 v Praze. Odborníci, zástupci veřejné správy i široká veřejnost se zde seznámili s návrhy Evropské komise a diskutovali o jejich dopadech na Českou republiku. K dispozici je sestříhaný
Prozkoumejte projekty IROP
Inspirujte se mnoha úspěšnými projekty, které se podařilo realizovat díky evropským fondům.