Přihlašte se k odběru online nebo tištěného časopisu zdarma!

Nová lávka přes Vltavu v Hluboké spojuje břehy i lidi

Konec nebezpečných přejezdů přes frekventovanou silnici. Nově otevřená lávka v Hluboké nad Vltavou představuje bezpečnou variantu pro cyklisty, chodce, handicapované i rodiny s kočárky. Stotunovou konstrukci na místo usadil největší jeřáb v Česku. 

 

Slavnostní otevření lávky v Hluboké nad Vltavou proběhlo 20. září 2025. Nová konstrukce dlouhá 84 metrů je praktickým spojením dvou břehů i elegantní dominantou města. 

Podobné propojení přitom v Hluboké zatím chybělo. „Pěší a cyklisté se musí rozhodovat mezi frekventovaným silničním mostem nebo vzdálenějšími přechody – jeden je 1 km po proudu, druhý až 6,4 km proti proudu,“ popsal tehdejší situaci místostarosta Pavel Dlouhý. 

Technický unikát nad Vltavou

Ocelová konstrukce váží přes 100 tun, měří 84 metrů na délku a 4 metry na šířku. Nad hladinou se klene ve výšce 5,5 metru. 

Instalace byla sama o sobě pozoruhodnou událostí. Těleso lávky montovali stavbaři na parkovišti u sportovního areálu. Následně ho na břehy Vltavy usadil největší jeřáb v Česku, který na místo dopravilo 15 kamionů a jeho stavba zabrala tři dny. 

Hluboká nad Vltavou má novou lávku

Pohodlně s kočárkem i na vozíčku

Bezbariérové přístupové rampy se sklonem 4 % umožňují pohodlný průjezd cyklistům, rodičům s kočárky i lidem na vozíčku. Moderní LED osvětlení zajišťuje bezpečnost i po setmění. 

„Je to projekt posilující infrastrukturu města. Další spojka mezi městem a Zámostím, mezi stezkami pro cyklisty a procházkáře na obou březích řeky. Je to další konkrétní nástroj na podporu udržitelné mobility a rozvoje městského prostoru,“ uvedl starosta Hluboké Tomáš Jirsa. 

40 milionů z evropských fondů

O to, že nová lávka přes Vltavu vznikla, se zasloužily jednak prostředky z evropských fondů a jednak podpora Centra pro regionální rozvoj (CRR), které celý projekt provázelo od přípravy až po realizaci. 

„S financováním projektu pomohl Integrovaný regionální operační program (IROP). Evropské peníze pokryjí bezmála 70 % všech způsobilých výdajů, v tomto případě jde o 40,7 milionu korun,“ upřesňuje Petr Bouška, ředitel jihočeské pobočky CRR. 

Celkové způsobilé výdaje na projekt činily 58 milionů korun. Kromě prostředků z IROP se na financování podílel také Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). 

„Příspěvek IROP k rozvoji cyklistické infrastruktury v Česku dnes přesahuje 6,4 miliardy korun. Vybudovalo se díky němu 645 kilometrů cyklostezek a souvisejících zařízení,“ doplňuje Bouška. 

V Hluboké nad Vltavou se dlouho mluvilo o tom, že město potřebuje bezpečnější spojení mezi dvěma břehy. Lávka je odpovědí – chrání cyklisty, chodce i rodiče s kočárky a současně otvírá nové možnosti pro turisty. Vytváří příjemné prostředí, kde se lidé mohou pohybovat pohodlně a bezpečně. 

Čistá a aktivní mobilita
Jihočeský kraj
Příjemce dotace:
Město Hluboká nad Vltavou

Výše dotace:

40725700.83 Kč

492

zrekonstruovaných památek

Mámo, ta unie nám bere naši kulturu. Naštěstí máme ty naše hrady, zámky a jiné památky. Ty nedostanou!

Tak pardon, už je dostali. Vyrazte si podívat na hrady, zámky,
do chrámů i kostelů, zahrad, památkově chráněných domů
a prakticky kdekoliv po vlastech českých.

Hledejte cedulku s nenápadným nápisem, že daná památka vypadá tak dobře díky EU fondům. 
Ano, je to pravda.

Další projekty v dané oblasti

Regiony nás baví
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.