Úprava prostoru před Horním nádražím v Karlových Varech

08. září 2020

Problém vysokého počtu osobních automobilů řeší mnoho českých měst. Výjimkou nejsou ani Karlovy Vary. Dopravní síť je poddimenzovaná, tvoří se dlouhé kolony a není kde zaparkovat. Taková situace není příznivá ani pro řidiče, ani pro obyvatele města. Ti se musí potýkat s velkým hlukem, prachem a znečištěným ovzduším. V lokalitě okolo nádraží si obyvatelé i návštěvníci města navíc stěžovali na nevzhledný stav přednádražního prostoru a nedostatečnou bezpečnost přestupních cest.

Karlovy Vary se proto připojily ke strategii dalších měst bojujících proti přílišnému provozu a zvolily cestu zatraktivnění hromadné dopravy a výstavby parkovišť P + R. Řidiči zaparkují v okrajových částech města a dále využívají k cestě do práce či školy hromadných prostředků. Revitalizace se dočkal hlavní přestupní uzel – Horní nádraží. V rámci projektu byla revitalizována odbavovací hala, pěší lávky mezi tratěmi a přednádražní prostor. Byla vybudována parkovací místa pro 64 osobních automobilů a 8 autobusů.

Dostupný
Kraj realizace: Karlovarský kraj
Příjemce dotace: Statutární město Karlovy Vary
Výše dotace: 28 861 313 Kč

256 nových nebo zrekonstruovaných přestupních terminálů

Kdybych měl kam zaparkovat, sednu rád na vlak a dojedu v klidu, navíc ušetřím. No jo, ale česká nádraží obvykle nepočítala s tolika auty. Proto vznikají terminály s možností přestoupit na veřejnou dopravu. Díky evropským dotacím jich máme od roku 2004 nových nebo rekonstruovaných 256.

Společne zlepšujeme život v regionech již 20 let

Problém vysokého počtu osobních automobilů řeší mnoho českých měst. Výjimkou nejsou ani Karlovy Vary. Dopravní síť je poddimenzovaná, tvoří se dlouhé kolony a není kde zaparkovat. Taková situace není příznivá ani pro řidiče, ani pro obyvatele města. Ti se musí potýkat s velkým hlukem, prachem a znečištěným ovzduším. V lokalitě okolo nádraží si obyvatelé i návštěvníci města navíc stěžovali na nevzhledný stav přednádražního prostoru a nedostatečnou bezpečnost přestupních cest.

Karlovy Vary se proto připojily ke strategii dalších měst bojujících proti přílišnému provozu a zvolily cestu zatraktivnění hromadné dopravy a výstavby parkovišť P + R. Řidiči zaparkují v okrajových částech města a dále využívají k cestě do práce či školy hromadných prostředků. Revitalizace se dočkal hlavní přestupní uzel – Horní nádraží. V rámci projektu byla revitalizována odbavovací hala, pěší lávky mezi tratěmi a přednádražní prostor. Byla vybudována parkovací místa pro 64 osobních automobilů a 8 autobusů.