Obnova vozového parku MHD v ostravské lokalitě Hranečník
08. září 2020Dopravní podnik Ostrava ročně přepraví okolo 88 milionů osob. Provoz podniku přitom není bezproblémový. Potýká se především se stářím některých vozů, které do ovzduší vypouštějí velké množství emisí. Jsou poruchové a jejich provoz je velmi nákladný. Velká část vozů navíc není bezbariérová, a tak podnik nemůže zaručit dostatek nízkopodlažních spojů pro občany na invalidním vozíku nebo seniory. Pořízení nových vozů je velmi nákladné a i přes veškeré snahy se nedaří hromadnou dopravu dostatečně rychle modernizovat.
V rámci projektu IROP bylo nakoupeno pět tramvají, dva trolejbusy a autobus poháněný stlačeným zemním plynem. Infrastruktura veřejné dopravy v Ostravě se tím zkvalitnila a pro osoby s omezenou schopností pohybu vznikly nové možnosti dopravy.
2155 ekologických vozidel hromadné dopravy
Pamatujete ten divný pach starých autobusů? Tak právě to nám Evropská unie důsledně bere. Z unijních peněz si dopravci pořídili už 2155 autobusů, tramvají a trolejbusů. A jako na potvoru mají všechny nízké emise, případně žádné, protože unie z nějakého důvodu chce, abychom ve městech nedýchali jedy.