Žáci se teď učí blíž přírodě, řemesla je baví
22. února 2023Malotřídka v Dolních Ředicích na Pardubicku dostala zbrusu novou odbornou učebnu. Nejen žáky, ale i učitele teď výuka mnohem víc baví.
Zdejší základní škola má dlouhou tradici, základní kámen zde položili v květnu roku 1904 a v říjnu příštího roku se tady začalo učit.
Pod jednou střechou díky unijní podpoře
Stará budova školních dílen už byla v havarijním stavu, a tak ji musela nahradit nová. Postavili ji díky podpoře ve výši 984 tisíc korun z fondů Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
Na rozdíl od dřívějška teď děti najdou pod jednou střechou všechny nástroje a pomůcky potřebné pro své tvoření. „Nemusí je už přenášet z jiných učeben, šetří se tedy čas a výuka se stává efektivnější a kvalitnější,“ chválí si tyto možnosti ředitelka základní školy Jitka Nalezencová.
Není to ale zdaleka jediné plus, které nově postavená učebna představuje. „Také vyučující oceňují nové prostory začleněné více do přírodního prostředí. Zvýšila se tak využitelnost zahrady a přirozeného prostředí při výuce,“ dodává ředitelka. Děti teď práce mnohem víc baví, z jejich výtvorů jsou nadšení i rodiče.
Vyzkoušet práci už ve škole je užitečné
Učebna je důležitým zázemím mnoha školních projektů. Jedním z nich je i Dřevíčková dílna, ve které se žáci seznámili s nástroji, se kterými pracuje truhlář. Mimo jiné si vyzkoušeli vrtačku, pilník, pilku nebo hoblík. Takové „osahání si“ řemesla má praktický význam i z hlediska trhu práce. „Některé žáky tato činnost zaujala natolik, že začali uvažovat, že by takovou práci mohli v budoucnu vykonávat,“ potvrzuje ředitelka školy.
Žáci se díky nové učebně učí pracovat i s nástroji, které dříve nemohli využívat, jako například s akumulační vrtačkou nebo gravírovacím strojem. Součástí vybavení je i keramická pec. Výroba keramiky se díky tomu stala součástí výuky pracovního vyučování.
Chtějí ještě víc do přírody
Školní zahrada byla při budování nové odborné učebny velkou inspirací, jak žákům umožnit environmentální výuku v přirozeném prostředí. Škola se chystá propojit učebnu s venkovním altánem, kterému říkají zelená učebna. I ten vznikl v rámci projektu podpořeného z IROP.
Nová učebna má kapacitu pro dvacet žáků a včetně sociálního zařízení je bezbariérově přístupná. Děti se zde učí nejenom pracovní činnosti, ale i přírodovědu, vlastivědu nebo prvouku. Učebnu využívá i školní družina. V rámci mimoškolní činnosti se tu scházejí také žáci z mysliveckého kroužku.
Spolufinancováno z IROP prostřednictvím nositele MAS Holicko, o.p.s.
3420 podpořených MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ
A co děti, mají si kde hrát? Ano, mají i díky Evropské unii, protože dala peníze na podporu celkem 3420 vzdělávacích zařízení. Možná ani netušíte, že zrovna vaše dítě má ve škole pomůcky, které mu umožní lepší vzdělání. Zaplaceny Evropou. A pokud bychom měli spočítat podpořené mimoškolní aktivity, dostaneme se na číslo, které radši ani nemůžeme zveřejnit. Je příliš vysoké a neuvěřitelné.
Malotřídka v Dolních Ředicích na Pardubicku dostala zbrusu novou odbornou učebnu. Nejen žáky, ale i učitele teď výuka mnohem víc baví.
Zdejší základní škola má dlouhou tradici, základní kámen zde položili v květnu roku 1904 a v říjnu příštího roku se tady začalo učit.
Pod jednou střechou díky unijní podpoře
Stará budova školních dílen už byla v havarijním stavu, a tak ji musela nahradit nová. Postavili ji díky podpoře ve výši 984 tisíc korun z fondů Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
Na rozdíl od dřívějška teď děti najdou pod jednou střechou všechny nástroje a pomůcky potřebné pro své tvoření. „Nemusí je už přenášet z jiných učeben, šetří se tedy čas a výuka se stává efektivnější a kvalitnější,“ chválí si tyto možnosti ředitelka základní školy Jitka Nalezencová.
Není to ale zdaleka jediné plus, které nově postavená učebna představuje. „Také vyučující oceňují nové prostory začleněné více do přírodního prostředí. Zvýšila se tak využitelnost zahrady a přirozeného prostředí při výuce,“ dodává ředitelka. Děti teď práce mnohem víc baví, z jejich výtvorů jsou nadšení i rodiče.
Vyzkoušet práci už ve škole je užitečné
Učebna je důležitým zázemím mnoha školních projektů. Jedním z nich je i Dřevíčková dílna, ve které se žáci seznámili s nástroji, se kterými pracuje truhlář. Mimo jiné si vyzkoušeli vrtačku, pilník, pilku nebo hoblík. Takové „osahání si“ řemesla má praktický význam i z hlediska trhu práce. „Některé žáky tato činnost zaujala natolik, že začali uvažovat, že by takovou práci mohli v budoucnu vykonávat,“ potvrzuje ředitelka školy.
Žáci se díky nové učebně učí pracovat i s nástroji, které dříve nemohli využívat, jako například s akumulační vrtačkou nebo gravírovacím strojem. Součástí vybavení je i keramická pec. Výroba keramiky se díky tomu stala součástí výuky pracovního vyučování.
Chtějí ještě víc do přírody
Školní zahrada byla při budování nové odborné učebny velkou inspirací, jak žákům umožnit environmentální výuku v přirozeném prostředí. Škola se chystá propojit učebnu s venkovním altánem, kterému říkají zelená učebna. I ten vznikl v rámci projektu podpořeného z IROP.
Nová učebna má kapacitu pro dvacet žáků a včetně sociálního zařízení je bezbariérově přístupná. Děti se zde učí nejenom pracovní činnosti, ale i přírodovědu, vlastivědu nebo prvouku. Učebnu využívá i školní družina. V rámci mimoškolní činnosti se tu scházejí také žáci z mysliveckého kroužku.
Spolufinancováno z IROP prostřednictvím nositele MAS Holicko, o.p.s.